Misschien is Fisher-Price wel het meest bekend speelgoed. Helemaal als je bedenkt dat dit speelgoedmerk dit jaar haar 90e verjaardag viert. De meeste van jullie zullen dan ook wel leuke jeugdherinneringen hebben aan een van hun speelgoed. Zo heb ik veel gespeeld met de Little People boerderij en boven mijn bureau staat nog steeds mijn oude Fisher Price cassette recorder. Uren hebben we op de achterbank in de auto daarop geluisterd naar Kinderen voor Kinderen, Bassie en Andriaan en Jungle Book. Van harte gefeliciteerd Fisher Price!
Fisher-Price 90 jaar jong
Fisher-Price, het internationaal toonaangevende speelgoedmerk voor baby’s en kleuters, is negentig geworden. Een mijlpaal voor het baanbrekende Amerikaanse bedrijf dat in juni 1930 werd opgericht. Fisher-Price maakte al miljoenen kinderen gelukkig en schreef in zijn rijke geschiedenis heel wat innovaties op zijn naam. Het merk nam als eerste de term ‘Preschool Toys’ (1934) in de mond, maakte als eerste gelicentieerd speelgoed. Ook was het een van de eerste bedrijven die kleuters spelenderwijs laat coderen via de bekroonde Fisher-Price Co-de-Rups (Winnaar Speelgoed van het jaar 2016).
Innovatieve producten voor ouders en kinderen
“Negentig jaar lang al maken we kinderen gelukkig met innovatieve producten die ouders en kinderen al generaties lang dichter bij elkaar brengen. Het stemt ons dan ook heel blij dat we samen met hen deze mijlpaal mogen vieren”, aldus Diane Magne, marketingmanager bij Mattel Benelux. Fisher-Price heeft een lange staat van dienst als het om maatschappelijke verantwoordelijkheid en hulp aan de samenleving gaat. Tijdens de Tweede Wereldoorlog, in de jaren 1940, schakelde Fisher-Price over op de productie van medische voorraadkisten en ander hulpmateriaal. En dat amper tien jaar na zijn oprichting. “Als ze onze fabriek nodig hebben voor de oorlog, stellen we de productie van speelgoed wel even uit”, zei een van de oprichters, Herman Fisher, toen.
#ThankYouHeroes
Tijdens de wereldwijde COVID-19-pandemie in 2020 bracht Fisher-Price een speciale verzamelcollectie van actiefiguren en Little People Community Champions, de zogenaamde #ThankYouHeroes, uit. De opbrengst daarvan gaat volledig naar goede doelen die zich inzetten in de strijd tegen COVID-19.
De #ThankYouHeroes zijn een eerbetoon aan de echte helden uit de gezondheidszorg en het alledaagse leven. Bedoeld om eerstehulpverleners een financieel duwtje in de rug te geven. Dit speelgoed kan gegeven worden uit erkenning voor iemand die aan de frontlinie werkt. Maar ook aan kinderen om te helpen om te praten over hun gevoelens. Fisher-Price hoopt zo dat hun speelgoed en spelletjes het leven van kinderen en volwassenen wat draaglijker kunnen maken in deze moeilijke tijden.
Let’s Be Kids
Het bedrijf lanceerde onlangs een meerjarige, uitgebreide marketingcampagne met als titel ‘Let’s Be Kids’. Die is een ode aan de manier waarop kinderen de wereld zien, met optimisme en humor. De campagne nodigt volwassenen ook uit om het kind in zichzelf wakker te maken en het plezier van het spelen te herontdekken.
Met welk Fisher Price Speelgoed heb jij vroeger gespeeld?
Lees ook Kom spelen bij Mattel Play! in Sevenum
Schrik niet! Deze blog bevat affiliate linkjes. Deze linkjes brengen je naar de webwinkel voor meer informatie over dit product en de mogelijkheid het te kopen. Door hierop te klikken steun je Mama’s Liefste. Wil je er meer over weten, kijk dan op Steun Mama’s Liefste – Affiliate