Review | Zootropolis 3D

SK-ZOOTROPOLIS-WEB Dit weekend had Opa een leuke verrassing voor de vakantie. Grote Zus mocht namelijk samen met een vriendinnetje mee naar de film! En voor deze keer mocht ik ook mee, omdat ik het zo lief vroeg ;D Ik had namelijk al wat rescenties gelezen en verhalen van vrienden over deze film gehoord en besloten dat ik niet wilde wachten totdat hij op Netflix zou zijn. Deze nieuwste Disney film is ook deze keer weer een grote hit en het blijft bijzonder om een film in 3D te zien! Nieuwsgierig geworden, lees snel verder

Het verhaal
In Zootropolis leven alle dieren vredig naast elkaar en alsof het echte mensen zijn, met mensen-gewoontes. De stad is opgedeeld in verschillende klimaatgebieden, zoals de chique Sahara Square, het ijskoude Tundratown en een heus regenwoud. In BunnyBurg woont Judy Hopps, een klein konijntje dat niets liever wil dan politie-agent te worden. Dit is een zeer ongebruikelijke beroepskeuze, want konijntjes verbouwen eigenlijk altijd worteltjes en dragen zo hun steentje bij aan een betere en gezondere wereld. Judy houdt haar dromen vast, werkt hard en wordt de beste van haar klas op de Politieacademie. Ze mag daardoor gaan werken op het politiebureau in de grote stad, dit tot wanhoop van haar bezorgde ouders en 275 broertjes en zusjes.
Helaas zijn ze in Zootropolis niet zo erg onder de indruk van haar verdienste op de Politieacademie. Ze betrekt een klein gehorig kamertje new-zootropolis-trailer-makes-disney-s-next-project-look-incredible-771956en krijgt de functie van parkeerwacht, terwijl alle andere agenten op zoek gaan naar 14 vermiste dieren. Maar Judy zou Judy niet zijn, als ze niet zorgt dat ze daar de beste zou in zou worden. Tijdens het uitschrijven van parkeerboetes spot ze Nick Wilde, een vos. Vossen staan bekend om hun sluwe trucjes en ze besluit hem te volgen. Maar is hij echt zo’n sluwe vos of zijn niet alle vossen over een kam te scheren… Door toeval komt ze in contact met de vrouw van een van de vermiste dieren. Vastberaden om zichzelf te bewijzen, grijpt ze de kans aan om een zaak op te lossen, zelfs als dat moet met wat hulp van de zwendelaar Nick. Helaas lijken al haar goede bedoelingen om de wereld mooier te maken te mislukken en wordt er een kloof geschapen tussen de prooidieren en de roofdieren.

Conclusie
Zootropolis is weer een pareltje uit de Disney studio. Hij zal niet zo groot worden als Frozen, maar is zeker een aanrader om te gaan zien. Door de 3D zijn de dieren, nog mooier en realistisch in beeld gebracht. Maar ook voor het verhaal is de film de moeite waard. Het is zeer grappig op momenten (de scene met de Luiaards zijn mijn absolute favoriet), heel spannend (en ook wel een beetje griezelig) en met een boodschap, jaag je dromen na en kijk uit voor stereotyping. Juist die sterotyperigen zijn in de flim heel erg goed neergezet en leveren grappige momenten op.
Het oplossen van het mysterie van de vermiste dieren is ook goed uitgewerkt en niet eens voorspelbaar.
Door de grappen en verwijzingen in de film op meerdere niveaus is de film zeker geschikt voor alle leeftijden, voor jongens en meisjes

Acteurs ENG: Ginnifer Goodwin (Judy Hopps), Jason Bateman (Nick Wilde), J.K. Simmons (Mayor Lionheart), Idris Elba (Chief Bogo), Shakira (Gazelle), e.a.