Woezel en Pip Yogaspel

Review | Woezel en Pip Yogaspel

Dat mijn kinderen dol zijn op yoga en op de hondjes Woezel en Pip is geen groot geheim. Ze hebben al verschillende yogalessen gevolgd en sinds kort ook een eigen yogamat thuis. Een tijdje geleden was ik uitgenodigd bij de studio van de Dromenjagers, waar ik mee mocht denken met de nieuwste Woezel en Pip producten als Tovertuin Adviseur. Een van de nieuwe producten die ik te zien kreeg was het Woezel en Pip Yogaspel. Ik mocht voor de meiden een exemplaar meenemen, om thuis te laten testen.

Woezel en Pip Yogaspel

Waarom yoga met jonge kinderen?

Net als voor volwassenen kan yoga ook voor kinderen helpen bij het krijgen van een beter lichaamsbesef en leren ontspannen. Vaak wordt er bij kinderyoga de oefeningen uitgevoerd aan de hand van een verhaaltje en zijn de oefening de dieren in het verhaal. Kinderen leren op deze manier meer controle te krijgen over hun ademhaling en worden zich meer bewust van de omgeving. Door samenwerkingsoefeningen wordt ook de groepsdynamiek positief beïnvloed. Het versterkt de band tussen ouder en kind of kinderen onderling.

Woezel & Pip

Woezel & Pip zijn gek op bewegen en spelen maar het allerliefst doen ze allebei tegelijk. Maar ook willen de bedenkers van deze hondjes ook graag bijdrage aan een betere wereld. Zo zijn ze in de supermarkt niet te vinden op snoepgoed en suikerrijke producten, maar juist of groenten, fruit, volkoren pasta en andere verantwoorde snacks voor jong en oud. Hun spelletje zijn vaak ook zo bedacht dat de kinderen zich niet alleen er leuk mee vermaken

Het Yogaspel

Image

Ga samen op ontdekking met het nieuwe Yogaspel van Woezel en Pip. Help Tante Perenboom om alle peertjes te verzamelen om samen te winnen. Maar pas op! Als alle zes sterren eerder in de lucht hangen, heb je samen verloren. Het leuke is dus dat je niet tegen, maar juist mét elkaar speelt.

Image

Ondertussen doe je leuke yoga oefeningen onder weg en rek, strek, dans, rol, spring, wapper, kruip en sluip je samen met je lievelingshondjes.  Het spel stimuleert samen spelen en bewegend leren. Spelenderwijs wandelen ouder en kind samen met Woezel & Pip en al hun vriendjes door de tovertuin en doen samen onderweg leuke opdrachten. De yoga- en mindfullness oefeningen worden gezellig samen uitgevoerd. Dus leuk voor het hele gezin of om te spelen of op school of de BSO.

Wat vonden wij ervan?

Toen ik met het spel thuis kwam, was het toeval dat de meiden net een hele nieuwe yogamat hadden gekregen als dank voor hun hulp op het Yoga Festival Leiden. Deze konden ze dus meteen samen met het spel uitrollen. Het spel bestaat uit een bord, 6 peertjes (3 reserve), 6 sterretjes (3 reserve), opdrachtenkaartjes in diverse kleuren een Woezel&Pip loper en een dobbelsteen. Ook is er een duidelijke handleiding voor de ouders om de opdrachten op de kaartjes wat nader uit te leggen.

Woezel en Pip Yogaspel
Woezel en Pip Yogaspel

Op het bord van het yogaspel kunnen Woezel en Pip door de Tovertuin lopen aan de hand van het aantal gegooide ogen op de dobbelsteen. Op het vlakje waar ze terecht komen staat een opdracht. Bij een peertje mogen ze er peertje in boom hangen en bij het sterretje een sterretje in de lucht. Maar pas op, er zijn ook vakjes waarbij de peertjes en sterretjes weer naar beneden kunnen vallen. Bij het vakje met een dobbelsteen mag je nog een keertje gooien en bij het logo van Woezel en Pip een kaartje trekken.

Er zijn verschillende soorten kaartjes met opdrachten. Elke kleur is voor een ander onderdeel van de kinderyoga. De blauwe kaartjes zijn de yoga houdingen, op de gele kaartjes staan massage- en ontspanningsopdrachten, paars is voor de ademhalingsoefeningen, groene een zintuigenspel en tenslotte zijn de roze kaartjes voor emotiebeleving en identiteit.

Mijn meiden vonden het doen van de opdrachten het leukste van het yogaspel. Maar door de afwisseling met het gooien van de dobbelsteen en de peertjes en de sterren gaf het toch ook een echt spel element aan dit spel. Het wordt bij ons dan ook regelmatig uit de kast gehaald en samen gespeeld (zonder ruzie!)

Woezel en Pip Yogaspel

Het Woezel en Pip Yogaspel is vanaf 15 augustus verkrijgbaar bij oa bol.com voor €19,95

Winactie Woezel en Pip Yogaspel is gesloten