Weekoverzicht | Fotoblik week 30

Fotoblik wk30

Na een weekje zonder WiFi op de camping, vandaag weer een eindelijk weer een blog op Mama’s Liefste. Gisteren zijn we thuis gekomen van onze heerlijke vakantie in Engeland en Frankrijk. Benieuwd wat we afgelopen week daar allemaal gedaan hebben en waarom we een dagje langer bleven in Engeland? Lees en bekijk het terug in de Fotoblik van deze week.

O ja en de winactie op Mama’s Liefste loopt t/m vandaag. Je kunt tot 20.00 nog meedoen en daarna maak ik de winnaars bekend.

Zondag 24 juli 2016

Het programma voor vandaag was een verrassing voor de meiden. Ze zijn allebei al jaren fan van het varkentje Peppa Pig. Al voordat het op de TV in Nederland was, kochten we altijd boekjes tijdens onze vakantie in Engeland en bekeken ze de filmpjes op YouTube. Ik had ook gezien dat er een heus Peppa Pig’s World Pretpark was in Engeland. Omdat we meestal op familiebezoek gaan en het nog wel 2,5 uur rijden daarvan dan is, zijn we nooit eerder er naar toegegaan. Nu was we niet echt naar Engeland waren voor familiebezoek, leek het me het juiste moment om toch eens die kant op te gaan. Kleine Zus is nu ook bijna 4 en kan een dagje pretpark wel waarderen.
Pas toen we het parkeerterrein op reden zag ze waar we waren en gingen uit hun dak. Binnen zijn we dan ook meteen naar Peppa Pigs World gelopen. Het park is eigenlijk veel groter en heeft ook nog een Dino- en een soort Insecten-wereld. Allemaal met achtbanen en andere attracties, maar wat meer voor de oudere kinderen.

fotoblik wk 30In Peppa Pigs World zijn ook 7 verschillende attracties te vinden, maar allemaal minder spannend. Ook meer voor Grote Zus, want die houdt niet van al die enge dingen die veel te hard gaan. We begonnen met een rondje in de luchtballonnen. We moesten uiteraard wel in de rij staan, want ook in Engeland waren net dit weekend de vakanties begonnen.

In de school van Mevr Gazelle, konden de meiden met Peppa Pig en haar vriendjes op de foto (£9,- maar wel incl een gratis download van de foto :D). Vervolgens zijn we nog in Daddy Pig’s Car Ride geweest, een rondje gereden met het treintje, een ijsje gegeten bij Miss Rabbit’s Ice Cream Parfour en gespeeld in Mr. Potato’s Playworld. Helaas was het weer niet warm genoeg en hadden we ook geen zwemkleding bij ons, want anders waren de meiden zeker ook geen spetteren in de Muddy Puddles. Daarmee vulde we de dag wel, zoals je zult begrijpen.

IMG_8269 IMG_8248
Vlak voordat het park dicht ging, konden we nog op de foto met Peppa en George zelf. Helaas had Kleine Zus daar niet veel zin meer in en staat dus weggekropen op de foto.
We hadden een package geboekt, dus naast de toegangskaartjes hadden we ook een hotel in de buurt. Helaas bleek dat niet het dichtstbijzijnde hotel uit de keten en waren we verkeerd gereden… Besloten dus eerst maar wat te eten in het naast gelegen fastfood restaurant. Dat maakte de dag natuurlijk helemaal af voor de meiden.
Na een uur rijden waren de dan toch bij het juiste hotel aangekomen en konden we lekker allemaal snel naar bed.

Maandag 25 juli 2016

Het hotel was inclusief ontbijt, alleen in plaats van een ontbijtbuffet vond Papa’s Liefste 4 doosjes voor onze hotel kamerdeur. Daarin zat een flesje sinaasappelsap, een muffin, yoghurt en een mueslireep. Ach het was eetbaar en weer eens wat anders.
Gelukkig was er ontbijt, want water was er helaas niet. Alle druk was van de leidingen, dus we kregen de douche niet aan. Ook niet op de begane grond Dat was zeker voor Papa’s Liefste niet erg prettig. Hij heeft namelijk een commitment gemaakt om een maand lang elke dag te gaan rennen 3 of 5 km. ook in de vakantie en vandaag was dat helaas niet anders dan rondjes om het parkeerterrein. Douchen had hij dus wel fijn gevonden. Maar ouderwets aan de wastafel en wat extra deo werkte ook 🙂

Naast het hotel was ook een koffieshop en daar besproken we de plannen voor vandaag. Eigenlijk zouden we vandaag terug gaan naar Frankrijk, maar het hele weekend waren er horror verhalen over de overtocht. De De Franse douane hebben de controle aangescherpt, alleen geen extra personeel. Mensen hebben 16-20 uur in de file gestaan. Daar hadden wij niet zo’n zin in. Onze package was eigenlijk voor 2 dagen Peppa Pigs World en mijn oom en tante waren weer thuis en hadden ons voor een nachtje uitgenodigd. De berichten waren dat de oponthoud wel tot maandag zou duren.
De  beslissing was dus niet heel moeilijk, we besloten dus terug te gaan naar Peppa Pigs World en daarna door te rijden naar mijn oom en tante. Ze had ons foto’s gestuurd van de trampoline en kinderhuisje in de tuin, voor hun kleindochters, dus dat konden we natuurlijk niet weigeren.

IMG_8302De meiden waren superblij dat we terug gingen. Nu konden we ook naar het dino-pretpark. Daar gingen we dus al eerst maar heen. Gelukkig hadden ze daar ook een autoritje langs de dino’s, want de meeste achtbanen, vonden de meiden maar niets. Papa’s Liefste twijfelde, maar de rij was toch iets te lang om er alleen in te gaan. Op weg terug naar Peppa Pig’s World zagen we zelfs nog een echte dino en we mochten er ook mee op de foto. Kleine Zus had nog wat goed te maken, dus heel dapper ging ze deze keer wel mee.

IMG_8311  IMG_8320 IMG_8313 IMG_8341
Tussen alle attracties in, was er ook een vogelpark met allerlei mooie exotische vogels. Tussen de drukte van het pretpark, een hele verademing.IMG_8353We hadden nu dus nog een hele middag voor alle ritjes die we waar we gisteren niet aan toe gekomen waren. Wat een geluk! We kregen zelfs nog een kans op een foto met Peppa en George. En zoals beloofd deed Kleine Zus vandaag wel haar best om te lachen op de foto. Dat was ook niet heel moeilijk, want George pakte haar bij haar oren toen we op de foto gingen.
IMG_8375 IMG_8403

We bleven deze keer niet tot dat het park dicht ging, want het was dus nog 2,5 uur rijden naar mijn oom en tante. Door de avondspits werd het zelfs 3 uur rijden! Gelukkig zijn de meiden prima in de auto en met een extra rondje Auto Bingo vermaken ze zich prima.

IMG_8439 IMG_8456
We kwamen rond etenstijd aan, maar er was nog wel even tijd om te springen op de trampoline. Mijn tante had spaghetti voor de meiden en na een lekker warm bad, legde ik ze alvast in bad. Daarna aten wij gezellig met z’n viertjes en zonder de meiden was dat wel wat rustiger.

Dinsdag 26 juli 2016

Nadat Papa’s Liefste zijn rondje gerend had en daarna een douche, vertrokken we richting Dover. Onderweg was er niets dat iets liet zien van de chaos in de dagen daarvoor. We konden ook in een keer doorrijden en het terrein was praktisch helemaal leeg. Ook bij de Franse Douane konden we doorrijden en werd onze auto niet extra gecheckt. Blijkbaar was het gisteren ook al zo rustig geweest. Daarom wilde de meneer van de ferry niet genoegen nemen met ons kaartje van gisteren en moesten we gewoon betalen voor de overtocht. Gelukkig was de prijs voor een dinsdagmiddag een stuk goedkoper dan voor een maandagochtend 🙂
IMG_8486De overtocht verliep verder prima. Deze boot was een stukje moderner dan de boot op de heenweg en had zelfs een kinderhoek met begeleiding (mss de andere boot ook wel, maar toen niet gezien). Ook maakte ik meteen gebruik van de Taxfree service en kocht een nieuwe fles parfum. De oude was net op.

IMG_8490Vanuit Calais was het toch nog een uur of 3 rijden naar onze camping. Ik had ze wel gemaild dat we een dag later zouden komen, maar bij aankomst, bleek dat de camping uit 2 delen te bestaan. De receptie van de het gedeelte waar wij de stacaravan hadden gehuurd, waren op dinsdag nooit aanwezig. Zij hadden onze mail dus niet gekregen, maar hadden voor de zekerheid we de sleutel voor ons achtergelaten in een envelop. Eind goed al goed. We hadden pizza bij de algemene receptie en kochten voor €1 per apparaat een WiFi code. Geen geld, maar later bleek de WiFi ook alleen bij de algemene receptie te werken en niet in onze stacaravan. Daarop besloot ik dan ook maar voor de rest van de week even vakantie te nemen op Mama’s Liefste.

Woensdag 27 juli 2016

Na al dat reizen, deden we vandaag niet erg veel. We sliepen lekker lang uit. Haal de vers stokbrood en croissantjes bij de receptie en dronken daar rustig koffie. Papa’s Liefste rende zijn rondje (lekker slim rond het middaguur, maar hij deed het toch maar). Helaas was het weer niet superwarm, maar we droog. De middag besteden we verder aan het spelen in de speeltuin naast onze caravan, het lezen van een boekje en wat inkopen doen bij een grote Franse supermarkt. Er zou er eentje dichtbij moeten zijn, maar Waze stuurde ons toch naar een grotere, een heel eind verder weg. Nou ja, zo zagen we ook nog wat van de omgeving. Terug gekomen aten we Ravioli uit blik, altijd een prima camping maaltijd en gaat er bij iedereen wel in.

IMG_8508Donderdag 28 juli 2016

Omdat de camping maar een uurtje bij Parijs vandaan ligt, besloten we vandaag daar een dagje naar toe te gaan. We parkeerde de auto gratis bij Chateau de Vincennes, op aanraden van de camping eigenaresse. Vanaf daar konden we de metro pakken Parijs in. Om alles te kunnen zien en niet te veel te hoeven lopen voor de kleine beentjes van de meiden, namen we een Hop On Hop Off bus. Vanaf L’Opera reden we zo langs het Louvre, de Seine, Pont Neuf en naar de Notre Dame. De meiden vonden het geweldig,weer boven op de dubbeldekker.

IMG_8513 week 30 1

week 30 2 week 30

Bij de Arc de Triomphe stapte we toch even uit, want op de Champs Elysees was de Disney Store ontdekt. Daar moesten we natuurlijk een kijkje nemen. Helaas was de uitverkoop ook hier zo goed als afgelopen en de rest ontzettend duur. Na een uurtje alles te hebben bekeken, gingen we weer terug naar de bushalte.

IMG_8522 IMG_8532

De volgende stop was de Eiffeltoren. We hadden bedacht om daar ook uit te stappen, onder de Eiffeltoren door de te lopen en bij de volgende halte weer op te stappen, maar de meiden waren toch wel moe en ik zag alle poortjes en extra bewaking waar we langs moesten, dus we bleven maar zitten. Grote Zus was sowieso al diep onder de indruk en vanaf de bus konden we ook mooie foto’s maken. IMG_8579Aan het einde van het rondje van de bus, konden we nog net de laatste bus nemen die ook langs de Montmartre ging. Deze tour zou 30 minuten duren, maar door de drukte van de avondspits duurde het een stuk langer. De meiden hadden ook honger, dus besloten we bij Gare du Nord uit te stappen en daar wat te eten. Vanaf daar waren er ook veel metrolijnen die ons weer naar Chateau de Vincennes brachten.

Vrijdag 29 juli 2016

Omdat dit onze laatste echte dag van de vakantie was, deden we vandaag helemaal niets. De ochtend begon wat regenachtig. We brachten hem daarom door in de kantine van de receptie. Daar was van alles te doen voor de meiden en ik kon een beetje Internetten en bij lezen op FB en IG.

week 30 4
Na de lunch kwam de zon toch nog te voorschijn en brachten we de rest van de middag door in het zwembad op de camping. De meiden hadden een Nederlands meisje en haar broertje ontmoet en speelde daar gezellig mee in het zwembad en gingen achter elkaar van de glijbaan. Ik kon zo lekker in de zon nog wat lezen.
IMG_8656 IMG_8630
We bestelde patat en pizza als laatste avondmaal. Helemaal rustig konden we het niet opeten, want aan de bar kregen een aantal stamgasten het met elkaar aan de stok. Dat begon met luide discussie in het Frans en eindige met een kapotte bloempot en 2 rollende Fransen over de grond. Dat was voor ons wel het teken om de meiden mee te nemen naar de caravan en te beginnen met inpakken….
Toen de meiden in bed lagen, pakte we alvast de auto zoveel mogelijk in, zodat we de volgende ochtend niet te hoeven haasten.

Zaterdag 30 juli 2016

Netjes om 10 voor 10 reden we de camping af. Helaas was er niemand bij onze kleine receptie meer aanwezig (zouden er tot 9.45 zijn bleek, terwijl de uitchecktijd op 10.00 stond) dus heb ik de sleutel maar op het bureautje achter gelaten.
Het zou vandaag ook weer een zwarte zaterdag zijn, maar we reden in een stuk door naar huis. We hebben geen file gezien en behalve om te tanken nergens hoeven stil te staan. Hierdoor waren we halverwege de middag alweer thuis.IMG_8688
Oude Poes was heel blij om ons weer te zien. Niet lang daarna kwam Opa ook nog even langs. Hij heeft voor Oude Poes al die dagen gezorgd en gaf haar rond half vier steeds te eten. Omdat bij niet wist hoe laat we zouden thuiskomen, was hij voor de zekerheid ook vandaag nog maar even gekomen. De meiden waren natuurlijk ook erg blij om Opa weer te zien.
Na het uitpakken van de auto, wat schoonmaakklussen in huis, deden we boodschappen en maakte ik een laaste Hello Fresh maaltijd klaar uit de diepvries. Bij de post zat een mooi schort van Hello Fresh met mijn naam, dus kon die meteen uitgetest worden.

Rond koffietijd kwam er nog een vriend langs en daarna konden de meiden lekker hun eigen bedje in. Ik gooide er meteen maar een was in. Heerlijk op onze eigen bank keken we nog een film op Netflix en typte ik deze Fotoblik van afgelopen week. We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar het is ook wel lekker weer thuis te zijn. Morgen nog een dagje en dan maandag weer aan het werk.