Weekoverzicht wk 22

Weekoverzicht | Never a dull moment #22

Het was een bijzonder weekje, met heerlijk veel zon. Niet alleen kon ik van de Nederlandse zon genieten, maar ook van de Spaanse. Woensdag vertrok ik namelijk met vriendinnen naar Ibiza voor onze Geen-Kinderen-en-Mannen vakantie. Pas op, dit verslag heeft heerlijk zon, zee en strand foto’s

Zondag 28 mei 2017

idden in de nacht werd ik wakker van de regen. Het kwam met bakken uit de hemel. Op het platte dak van onze bungalow hoorde je het dus extra goed. Ook stond het raam open, omdat het de vorige dag zo warm was geweest. Het donderde en bliksemende er ook eens goed bij. Toen ik bij de meiden ging kijken, lagen die in een diepe slaap en kregen er niets van mee. Na een paar uurtjes slaap, ging de wekker alweer. We werden om 9.30 al bij de Julianatoren verwacht voor de première van de film Casper en Emma in de Bergen. Het was vanaf ons huisje maar 20 min rijden, dus we hoefde niet al te vroeg weg.

Bij de ingang werden we welkom geheten door Meneer Kaasschaaf en Mevrouw Suikerspin. Het park was eigenlijk nog dicht en we mochten meteen doorlopen naar het Jul&Julia theater. Bij de ingang kregen wat te drinken en de meiden popcorn. Het was al aardig druk binnen. De meiden vonden nog een mooi plekje op de bankjes vooraan en wij konden aan de zijkant zitten.

De film duurde iets langer dan een uur en dat was voor sommige kinderen best wel een lange zit. Buiten warmde het ook al aardig op en ook in de zaal werd het steeds warmer. Die van meiden hielden het wel vol (Kleine Zus hoefde maar een keer te plassen) en vonden de film prachtig. Na de film mochten we natuurlijk blijven in de Julianatoren en dat hebben we de rest van de dag dan ook gedaan. De meiden gingen in de helikopter, autootjes, bootjes (kon je elkaar nat spuiten), maar het mooiste was de attractie waarbij je omhoog ging en dan steeds een klein stukje omlaag viel. Tot slot zagen we ook nog de show van Pippo de Clown en Mamaloe. Toen was het wel weer tijd om terug te rijden naar het bungalowpark

Daar pakken we de auto in en reden naar huis, om op tijd weer in onze bedjes te liggen voor de schooldag van morgen.

Maandag 29 mei 2017

Voordat ik aan mijn andere vakantie kon beginnen moest er nog wel even gewerkt worden. Ook voor de meiden was de mini-vakantie natuurlijk over en moesten ze gewoon naar school. Omdat er op het weerbericht voorspelt was dat het vandaag wel 30 graden kon worden, namen de meiden voor de zekerheid naar hun hoedje mee naar school.

Ondanks het mooie weer van de afgelopen dagen, had ik nog niet echt een bruin kleurtje gekregen. Nu bruin ik sowieso maar heel weinig en ga ik met vriendinnen op vakantie, die al bruin zijn als ze de zon ruiken. Vorig jaar had ik daarom maar besloten om een spray-tan te nemen voor vertrek. Ik lag toen net wat lekkerder in mijn bikini aan het zwembad. Omdat het mij dus wel bevallen was, had ik voor vandaag ook een afspraak gemaakt, na werk. Ik moest wel een beetje een drempel over om alleen in een string voor iemand te staan en mij te laten inspuiten, maar ik ben toch weer blij het gedaan te hebben.

Dinsdag 30 mei 2017

In eerste instantie zou ik vandaag thuis zijn om mijn koffer te pakken en wat vooruit te werken voor mijn blog (hoef ik dat niet te doe tijdens mijn vakantie), maar ik had een mailtje gekregen van Hüttenkäse. Ik mocht namens hun een lunch serveren aan mijn collega’s met Hüttenkäse. Superleuk natuurlijk maar de planning was niet heel slim. Helaas kon ik ze niet bereiken om de datum te verschuiven. Maandag had ik al een appje gekregen van mijn collega dat hij alles in de koelkast had gedaan

Tijdens de lunchpauze had ik zoveel mogelijk collega’s opgetrommeld om mee te eten. Sommige hadden het nog nooit eerder gegeten en andere hadden het toevallig al bij zich in een salade. Iedereen maakte zijn eigen mooie broodjes en liet het zich smaken.

Thuis gekomen, was het tijd om mijn koffer te pakken en te gaan slapen. De taxi zou namelijk om 2.45 al voor de deur staan.

Woensdag 31 mei 2017

Pfff, ook al is het voor het goede doel, de wekker ging toch echt al heel vroeg. Precies om 2.45 reed de taxi voor. Papa’s Liefste was nog wel even naar beneden gekomen om mij uit te zwaaien. De taxi reed eerste nog langs mijn vriendinnen M, F en K en daarna door naar Schiphol. Nadat we waren ingecheckt hadden we nog even tijd voor koffie. Tja, aangezien ik op de tassen moest letten…

De vlucht verliep verder prima en aangekomen op Ibiza, haalde we meteen onze huurauto op. Vorig jaar hadden we ons met de bus naar het hotel laten brengen, maar voordat iedereen in de bus zat en we bij nog tig andere hotels moesten stoppen, duurde het 2 uur voordat we bij ons hotel aankwamen, terwijl het maar 30 minuten rijden is. Zo waren we nog precies op tijd voor het ontbijt in het hotel. Omdat we er al bijna een hele dag op hadden zitten, ging een Engels ontbijtje er wel in.

De rest van de dag hebben we niet veel gedaan, behalve liggen aan het strand en zwembad en kon iedereen een beetje bijslapen

Donderdag 1 juni 2017

Het is voor ons de derde keer dat we naar Ibiza gaan. Er is genoeg te doen, naast genieten van de zon, dus vandaag besloten we de boot te nemen naar Formentera, een eilandje vlakbij Ibiza. Het eiland is kleiner en de stranden zijn daar nog mooier en de zee nog blauwer. Na het ontbijt reden we met de auto naar Ibiza stad, waar we een ferry konden nemen. We konden lekker buiten zitten op de boot en Ibiza stad ook eens van een andere kant zien.

Op Formentera kun je overal fietsen huren en zo het eiland verkennen. Omdat het al tegen het middag uur liep, besloten we om een leuke strandtent op te zoeken om te gaan lunchen. Dat bleek nog niet zo eenvoudig te zijn. Alle strandtentjes die we tegen kwamen waren of heel duur (€16 voor een mixed salade was het goedkoopste) en overal moest je vooraf hebben gereserveerd. Daarbij moesten we nog een aantal keren op en neer fietsen, want F verloor haar telefoon onderweg.

Gelukkig was M zo slim om de telefoon te bellen en een aardige meneer nam op en zij dat hij hem gevonden had. We konden hem ophalen bij Pilates. We hadden alleen geen idee waar dat was, maar na het een aantal het gevraagd te hebben, vonden we hem dan toch en was F weer blij. De rest begon een beetje knorrig te worden van de honger dat we bij het eerst volgende strandtentje ja zeiden op de vraag of we hadden gereserveerd (het halve restaurant was leeg) We werden meteen naar een tafeltje gebracht 🙂

\

Na een heerlijke lunch, maakte we het rondje om het meer af en fietste we weer naar de boot.

Nu we toch in Ibiza Stad waren, liepen we nog een rondje door de stad en kocht iedereen Havaianas slippers voor zichzelf en/of andere familieleden. Ik besloot even naar huis te bellen via de What’s UP om te vragen welke slippers de dames zouden willen. Dat was maar goed ook, want ze kozen die met citrusvruchten ipv met Frozen, prinsessen of Minions….

Terug in het hotel waren we net op tijd nog voor het diner en dronken we daarna nog wat in de bar, waarna iedereen zijn bedje weer opzocht.

Vrijdag 2 juni 2017

Terwijl M&F al vroeg naar het vliegveld reden om nog vriendinnetje S op te halen, bleven K en ik nog even liggen. We ontbeten samen en vonden allebei nog een bedje aan het zwembad. Tegen het middag uur waren we dan compleet met zijn vijven. Omdat S al vroeg op gestaan was en even moest bijkomen van haar vlucht, besloten we de rest van de dag in het hotel te blijven.

Tegen 3-en gingen we allemaal naar beneden naar het privé strandje van het hotel. Daar konden we SUP boarden en kayaks huren. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan bij zonsondergang. De SUPP instructrice herinnerde zich ons ook nog en had zelfs een foto van ons nog in haar telefoon staan. Ik besloot niet mee te gaan en lekker op het terras te blijven zitten met een drankje, boekjes en mijn laptop. Op een of andere manier heb ik daar de beste verbinding met de WiFi.

Toen iedereen weer terug was, dronken we samen nog wat en ging iedereen douchen om weer fris te zijn voor het eten.  We hebben het hotel met All Inclusieve geboekt en hebben ’s avonds ruim keus aan het buffet. Het eten is prima en zeer gearriveerd. Na het eten deden we gezellig nog een drankje op het terras en werden we vermaakt door het entertainment team met een muziekshow.

Ivm een traag internet in het hotel schuif ik de avonturen van zaterdag door naar volgende week

Ben jij wel eens op Ibiza geweest?

Doe je al mee aan de Vaderdag Winacties op Mama’s Liefste?
Volgende week volgen er nog meer