weekoverzicht #30

Weekoverzicht | Never a dull moment #30

Voor ons zit de vakantie er alweer voor de helft op. maar we genieten volop. In het weekoverzicht van deze week het vervolg van ons verblijf in de Stayokay met natuurlijk een bezoek aan Paleis Soestdijk. Verder namen we afscheid van een opa en haalde we de andere op van Schiphol. Door de regen brachten we een bezoekje aan het Maritiem Museum, maar zorgde ook voor een welverdiende pyjamadag.

Zondag 24 juli

We werden met z’n alle uitgerust wakker in de familiekamer van Stayokay Soest. Nadat iedereen gewassen en aangekleed was, konden we nog net op tijd aanschuiven aan het ontbijt. Het is een eenvoudig ontbijtbuffet, maar het brood is altijd vers afgebakken en lekker dik gesneden.

De weersvoorspellingen waren wat minder mooi dan gisteren, dus we hadden geen haast om op pad te gaan. De meiden mochten zelf een kleurplaat uitkiezen. Voor Grote Zus meteen een mooi kijkje  achter de balie, want ze wil nog steeds graag later bij Stayokay gaan werken. Terwijl zij lekker kleurde, dronken wij nog een kopje koffie in de gezellige speel/lees hoek.

In het brochure rek vond ik een folder voor een Dikkie Dik speurtocht bij Paleis Soestdijk. De meiden waren meteen enthousiast en wij hadden het paleis zelf ook nog nooit bezocht. De voorspelling vertelde ons dat het de komende 2 uur droog zou blijven, dus dat leek ons voldoende. Bij de ingang kregen de meiden een speurboekje en een mooie Dikkie Dik kroon. In de tuin vonden we allemaal bordjes met Dikkie Dik en moesten de meiden een opdracht uitvoeren.

Halverwege begon het toch wat te spetteren en besloten we eens binnen te gaan kijken in het Paleis. Deze was open voor bezichtiging en al snel sloten we aan bij een rondleiding. De gids wist het allemaal zo levendig te vertellen dat de meiden het ook leuk vonden.

Na de rondleiding vervolgde we de speurtocht en kwamen uit bij de Oranjerie. Als beloning kregen de meiden daar ranja en een Dikkie Dik koekje. Het was ook lunchtijd, dus bestelde we een broodje voor ons en een pannenkoek voor de dames. Deze kwam ook met een leuke Dikkie Dik poedersuikerprint.

Daarna kwam het met bakken uit de lucht zetten en aten we onze lunch maar binnen op en wachten tot de regen over was voordat we terug naar de auto liepen.

Terug in de Stayokay kregen we bezoek van mijn zus. Haar schoonouders wonen een paar straten verderop en ze waren daar toevallig dit weekend om de verjaardag van haar schoonmoeder te vieren. Ook onze huisvriend kwam gezellig even langs. Die was zich thuis aan het vervelen en vond het wel gezellig om even op en neer te rijden. Hij bleef ook gezellig eten. We hadden een tafel gereserveerd bij Buiten in de Kuil voor een lekker low&slow een BBQ arrangement.

Dat bleek een goede keuze! Buiten in de Kuil is een mooi verborgen plekje in het bos. Het is jammer dat het vandaag zo wat was, want ik denk dat je hier op een mooi zomeravond heerlijk zit. En de het BBQ arrangement! We hebben echt heerlijk gegeten met hamburgers, zalm, salade, frietjes en mooie stukken vlees. Wij komen hier zeker nog eens terug!

Terug bij de Stayokay dook iedereen lekker vroeg zijn bedje in, want we bleven nog een nachtje slapen.

Maandag 25 juli

Na het ontbijt checkte we uit en reden terug naar huis. Vandaag was een droevige dag, want we zouden mijn schoonvader begraven. We hadden besloten om Kleine Zus niet mee te nemen en haar naar de BSO te brengen. Zo kon zij ook gewoon haar zwemles volgen. Grote Zus ging uiteraard wel mee. De uitvaart was klein en in besloten kring van de familie. We namen afscheid in een familiekamer en dan had iets moois en intiems. Na afloop dronken en aten we nog iets met de familie.

Thuis gekomen zetten we Grote Zus af in de stad, want zij mocht mee uit eten met haar beste vriendin, omdat die vandaag ook jarig was. Zo sloot ze de droevige dag, toch nog feestelijk af.

Dinsdag 26 juli

Omdat de zon het een beetje laat afweten deze week, gingen we een dagje naar het Maritiem Museum in Rotterdam. We waren hier al een paar keer eerder geweest, maar hadden nog lang niet alles gezien. Tijdens de zomer kun je een leuke speurtocht doen in te museum, we hebben de Off Shore Experience gedaan en bij Kids Marina zelf gevaren in een bootje.

Met deze leuke dag hebben we ook meteen de 5e Mama Challenge vervuld; wat te doen als het regent 🙂

Woensdag 27 juli

De wekker ging heel vroeg, want na 4 weken weggeweest te zijn, lande opa om 6.00 op Schiphol.

Het voordeel van zo vroeg aankomen, is dat wij daarna gewoon naar ons werk konden. De meiden gingen gezellig een dagje naar Sealife met ons huisvriend.

Donderdag 28 juli

Omdat de vakantie er is om een beetje uit te rusten, hebben we vandaag niets gedaan. De meiden hielden een pyjama dag. Ik rommelde wat in huis, deed de was, ruimde op en deed wat achterstallig werk op mijn blog.

’s Middags ging Kleine Zus naar de BSO voor een extra zwemles en Grote Zus ruimde haar kamer op. Ik kon zo naar de Fysio. Omdat een uur fysio en dan een uur sporten vorige week wel iets te veel van het goede was voor mijn knie, besloot is ’s avonds niet te gaan sporten. In plaats daarvan gingen we naar het stadhuis om het paspoort van Grote Zus op te halen. Na 5 bezoekjes (normaal 2) hadden we eindelijk een nieuw paspoort voor haar. Dat moest gevierd worden met een ijsje

Vrijdag 29 juli

Vrijdag is werk/BSO dag. Wel kon de afwezigheidsmelding aan het einde van de dag worden aangezet. Want op nog een dagje werken in het ziekenhuis na, is de vakantie inzicht. Thuis gekomen vonden we een  hele grote doos in de bakfiets. Dat de helft gevuld was met papier mocht de pret niet drukken. Er zaten leuke kleur/tekensetjes van Tiger Tribe in voor op de achterbank en een leuk badset, maar daar later meer over.

Op het menu stond een heerlijke Shakshuka van Hello Fresh. Zeer goed gelukt en voor herhaling vatbaar.

Zaterdag 30 juli

Een rustig dagje, die begon met een kopje koffie op bed, gemaakt door Grote Zus. Aan het einde van de ochtend kwam een vriendinnetje van Kleine Zus spelen. Tussen de regenbuien door, werd er ook nog in de tuin gewerkt.

Genieten jullie ook van de vakantie?