Never a Dull Moment week 25

Deze week zijn we al een beetje in vakantiestemming. De meiden hadden namelijk 3 studiedagen van school. Natuurlijk begonnen we de week met Vaderdag, die we vieren tijdens het Yogafestival en de speciale Vaderdagpremiere vanIncredibles 2. Ook mochten we bij de opening van de nieuwe Spoorwegmuseumkamer bij de Stayokay Utrecht. Voor het echte vakantiegevoel reden we naar Frankrijk voor een bezoek aan het grootste aquarium van Europa, Nausicaa en het historische Boulogne-sur-mer.

Zondag 17 juni

Voor Papa’s Liefste helaas geen vaderdag-ontbijt-op-bed. Omdat vandaag het Yogafestival Leiden plaatsvond, moest ik al vroeg mij melden. Grote Zus ging ook gezellig mee helpen. Net als voorgaande jaren, was ik de marktcoördinator en moest er voor zorgen dat alle standhouders op de juiste plek stonden en tevreden waren. Gelukkig hadden we gisteren al alle kraampjes opgebouwd. Voor het eerst deden we het ook in de tuinen van het Volksmuseum, een mooie plek.

Gelukkig brak later op de dag de zon door en werd het gezellig druk. Zelf had ik ook nog even tijd voor een lekkere Indonesische stoelmassage door Massagepraktijk Murir-Makana. Dit werd niet bepaald zachtzinnig gedaan, maar deed wel wonderen aan mijn rugpijn! Omdat we vaderdag een beetje oversloegen, reserveerde ik meteen een plekje voor Papa’s Liefste als cadeautje. Hij heeft al weken last van zijn schouder en nek. Hij kwam de kinderen toch brengen voor hun Kinder Yoga Wobbel workshop van Yoga Smiley Kleine Zus stopt na de zomer met ballet en wil graag op yoga, dus kon ze mooi meteen kennismaken met de juf. Grote Zus had ze de hele ochtend al mogen helpen en wil nu ook op Yoga. Hopelijk kunnen ze bij elkaar in dezelfde les.

Na de massage en de Wobbel Yoga, nam Papa’s Liefste de meiden mee naar Amsterdam. Daar was een speciale vaderdag premiere van Incredibles 2. Op deze film hadden de meiden al lange tijd zitten wachten, dus hadden er heel veel zijn in. Ze kregen vooraf een Pathé Kidsbox, met daarin een echt Incredibles masker en een minipoppetjes (en natuurlijk ook wat te drinken en te snoepen)

Ze vonden de film fantastisch en hebben genoten. Ondertussen liep het Yogafestival op zijn einde en was het tijd om af te breken. Dat hoort er natuurlijk ook bij, maar met de hulp van alle vrijwilligers was dat zo gebeurt en kon ik rond 19.00 naar huis. Te moe om nog wat te koken, dus bestelde we luxe wat ongezond voedsel

Maandag 18 juni

Ondanks alle spierpijn van gisteren, gewoon weer vroeg op. Kinderen naar school en wij naar ons werk. Kleine Zus mocht vandaag voor het eerst met haar kleren aan zwemmen op de zwemles, dus hopelijk is het A-diploma nu inzicht. Voor mij geen sporten deze avond, want ik had de oudercommissie vergadering van de BSO. We kregen uitleg over de nieuwe IKK wet en dat is nog wel een klus om allemaal te organiseren voor 2019.

Dinsdag 19 juni

Ik begon de dag met een gezellig kopje koffie met een vriendin. Ze heeft een belangrijke carriere move gemaakt, dus de hoogste tijd om even bij te kletsen. Daarna fietste ik door naar mijn vaders huis. Sinds onze trip naar New York, was ik er niet meer geweest. Het schiet nu echt op, dus maakte ik een afspraak voor een bouwkundig onderzoek en belde ik de makelaar. Hopelijk kunnen we het nu snel op de markt zetten.

Natuurlijk stond ik weer eens voor een open brug. Sinds het waterseizoen begonnen is, sta ik minimaal 1x per dag voor een open brug. Natuurlijk ook altijd als ik haast heb om de kinderen van school te halen. Gelukkig hoefde ik mij vandaag niet te haasten, want Kleine Zus ging bij een vriendinnetje spelen en Grote Zus kan zelf naar huis fietsen. Ik had dus verder een rustige middag en vond zomaar een KitKat in de kast. Die had ik wel verdiend.

’s Avonds aten we weer eens iets anders, omelet met geitenkaas, patata bravas en Turkse Peppers. Gelukkig niet pittig, maar ook geen groot succes. Dat is nu eenmaal met de maaltijden van Hello Fresh, soms een verrassing en soms iets minder groot succes.

Woensdag 20 juni

Voor de meiden was het vakantie! De school was de rest van de week dicht ivm studiedagen, dus een minivakantie nog even voor de grote vakantie. Vandaag moest ik gewoon werken, dus gingen de meiden de ochtend naar de BSO. Alleen de ochtend, want in de middag stond er een tripje op het programma naar Utrecht. In de Stayokay Utrecht werd namelijk een nieuwe themakamer geopend; de Spoorwegmuseumkamer.

De opening werd verzorgd door niemand minder dan Bart Meijer (Klokhuis en Beste Vrienden Show) Hij, de directeuren van de Stayokay en het Spoorwegmuseum en de aanwezig kinderen mochten allemaal hun treinverhalen vertellen. Ook was er een echte treinverhalen-verteller uit het Spoorwegmuseum aanwezig. Daarna was het tijd voor de overhandiging van de kamersleutel en mochten we een kijkje gaan nemen.

Helaas mochten we niet meteen blijven slapen 😉 Maar dat willen we zeker wel een keertje komen doen. Op de terugweg liepen we langs de Dunkin’ Donuts op het station Utrecht CS en we besloten een doosje mee te nemen voor thuis. Van alle keuzes die de meiden hadden, kozen ze allebei voor een simpele gesuikerde donut.

Lees ook; De Spoorwegmuseumkamer bij Stayokay Utrecht

Donderdag 21 juni

Omdat de meiden een minivakantie hadden, had ik geregeld dat we op persreis mochten naar Boulogne-sur-mer. Hier namelijk was vorige maand het grootste aquarium van Europa geopend, NAUSICAÁ. Helaas lukte het ons toen niet om er bij te zijn, maar deze studiedagen waren een goed excuus om als nog die kant op te gaan. Voordat we vertrokken stopte er nog een vrachtwagentje voor onze deur, die een mega groot pakket kwam afleveren; onze nieuwe Thule dakkoffer voor de zomervakantie. We gaan deze keer kamperen met een tent, dus kunnen we wel wat extra bagageruimte gebruiken.

Daarna snel de auto in, want het was nog wel een stukje rijden naar Noord Frankrijk. In de middag kwamen wij daar aan bij Holiday Suites Equihen-Plage (Hardelot). In dit appartementencomplex hadden wij een ruim appartement met uitzicht op de zee.

Het weer was prima, niet te warm, maar zeker niet koud. Nadat we al onze tassen in het appartement hadden gezet, reden we naar het naast gelegen dorp Wimereux. Een mooi badplaatsje met boulevard en gekleurde huizen. We vonden snel een plekje voor de auto, die we overal gratis konden parkeren. We hadden de tip gekregen om te gaan eten bij Atlantic hotel. Maar omdat de Fransen pas vanaf 19.00 gaan eten, gingen we eerst nog even naar het strand.

Voor het hotel was een dam van stenen aangelegd, waar een beetje zeewater na de eb in achterbleef. Dit was lekker van temperatuur en veilig voor de meiden om in rond te spetteren. Gelukkig had ik de zwem- en strandspullen achterin de auto gegooid. Vlak voor vertrek had ik de Play&Go Outdoor Speelkleed en tas ontvangen, dus die konden we meteen goed uitproberen.

Tegen de boulevard aan waren er allemaal stenen bankjes in de muur gemaakt. Hier konden we ook prima op zitten en zonnen, zeker omdat de vloed opeens snel opkwam. Hier hielden we het wel uit tot 19.00. Het restaurant was ook een hele goede keuze!

Natuurlijk werd het allemaal wel erg laat, maar daardoor waren we wel mooi op tijd om de zonsondergang vanaf het balkon van ons appartement goed te zien.

Vrijdag 22 juni

We werden om 10.30 verwacht in het aquarium. Maar bij we hadden in ons appartement ook een ontbijt meegeleverd gekregen, dus bakt ik eerst voor ons een lekker eitje met spek. In NAUSICAÁ werden we vriendelijk ontvangen door Mathilde en zij nam ons mee naar de nieuwe expositie Journey on the High Seas. Hier daalde we letterlijk af naar de diepte van de zee, waar we plankton, kwallen, haaien en heel veel vissen zagen. Tijdens deze expositie loop je rond het enorme aquarium van wel 4 Olympische zwembaden groot. Er was een mooie afwisseling tussen de aquariums en interactieve opdrachten voor de kinderen.

Ook vind je in deze tentoonstelling een 18 meter lange tunnel en een raam van maar liefste 20 meter. Dit geeft je een geweldige kijk in het aquarium. We waren net op tijd voor de voedertijd van de Mantaroggen. Er zijn ook hamerhaaien, maar op het moment dat wij er waren, zaten ze nog apart, omdat de vrouwtjes nog te klein zijn en het mannetje nog een beetje moest acclimatiseren.

Toen we deze expositie hadden gezien, was het alweer tijd voor de lunch. Mathilde nam ook afscheid van ons, zodat we de andere expositie Mankind and Shores op ons eigen gemak konden bezoeken. Naast de vissen waren hier ook haaien, pinguins, zeeleeuwen en krokodillen te zien.

We hebben echt een superleuke dag gehad. Je kan er ook echt wel een hele dag voor uit trekken om alles te kunnen zien op je gemak. Voor de kinderen is er genoeg te zien en te doen. Onze meiden hebben zich geen moment verveeld. Papa’s Liefste kon er maar niet over uit hoe helder het glas was van het aquarium en je de vissen zonder vertekening kon zien. De meiden vroegen bij het naar buiten lopen meteen wanneer we weer terug komen. Ik zeg een dikke 10 en must-see als je deze zomer naar Frankrijk gaat.

Omdat het nog geen tijd was om te eten, besloten we even langs de Intermarche te rijden voor een stokbroodje met brie en wat chips. Deze namen we mee naar het strand. We besloten naar dezelfde plek als gisteren te gaan, omdat de zee echt een heel eind van de boulevard af was. Nu konden de meiden toch ook weer een beetje in het water en wij lekker warm zitten op de stenen bankjes aan de kademuur.

Voor het avondeten reden we terug naar Boulogne-sur-mer. In het centrum van dit oude stadje (ooit kamp van Julius Caesar en Napoleon, toen zijn naar Engeland probeerde over te steken) gingen we naar Les Tables de Nicolas voor een heerlijke burger en meesterlijk toetje.

Waar gaan jullie dit jaar op vakantie naar toe?

Spread the love

11 thoughts on “Weekoverzicht | Never a dull moment week 25; Yoga, Spoorwegmuseumkamer en tochtje naar Frankrijk