weekoverzicht Never a Dull Moment #38

Weekoverzicht | Never a dull moment #38

Het was weer een bijzondere week, waarin ik 4 verschillende landen bezocht in 1 dag! Hoe dat kwam en wat ik nog meer deed deze week vertel ik natuurlijk ook.

Zondag 17 september

We hadden een heerlijke dag zonder afspraken. We hebben daarom ook weinig gedaan en een pyjama dag gehouden. Pas aan het einde van de dag zijn we nog even naar het meer gegaan voor een drankje. Het weer was namelijk erg lekker en zo kregen we toch even nog een frisse neus.

De meiden mochten daar een mooie vlieger maken, die ze ook meteen konden uitproberen

Maandag 18 september

De meiden gingen naar school en wij werkte allebei een ochtendje thuis. Papa’s Liefste had na de lunch een afspraak in het ziekenhuis en ik kon zo meteen mee om even langs te gaan bij mijn vader. De chemokuur is voorbij en moet nu wachten tot zijn immuunsysteem weer opkrabbelt. Gelukkig voelt hij zich verder nog steeds goed en vermaak hij zich prima met zijn laptop, krantje en sudoku.

Ik plaatste maandag ook een blog over reden waarom wij onze kinderen laten slapen in hun kleren ipv een pyjama. Nog nooit heb ik zoveel reactie gekregen op een blog.

Rond 18.00 was het spitsuur, want dan moet Kleine Zus gehaald worden van de BSO. Dat kan niet voor 18.15, want dat zijn ze nog niet terug van de zwemles. Daarna Grote Zus halen bij een vriendinnetje en zelf snel omkleden voor mijn sportuurtje.

Om 19.00 ben ik dan weer huis, waarna ik na een douche even heerlijk onderuit op de bank kan zitten met een lekker grote bak met sla. Vandaag met kippengehaktballetjes, erg lekker!

Dinsdag 19 september

Voor vandaag was ik uitgenodigd op de Pre Kerst PR Event van House of Rebels. Ondanks dat het lastig was om een parkeerplekje te vinden, waren Miriam en ik toch nog de eerste die aankwamen. We werden vriendelijk ontvangen door de Rebels met veel lekkers!

In de mooie witte loft, stonden verschillende merken die House of Rebel representeert en kreeg wij de kans om zo met iedereen kennis te maken. Er waren verschillende biologische crematies, make-up, de mooiste kerstballen en TV.

Een heel aantal andere mamabloggers waren er ook en de tijd vloog om. Gelukkig kon ik met Linda mee terug rijden naar huis, want Miriam had nog een afspraak ergens anders. En zo had ik ook nog een paar uurtjes voor mezelf, voordat de meiden weer van school naar huis kwamen.

Woensdag 20 september

Omdat Grote Zus na schooltijd het verjaardagsfeestje van haar beste vriendinnetje had, waren Kleine Zus en ik een middagje alleen. Uit school fietste we naar de stad om nog een paar boodschappen te doen, waaronder een aantal voor opa. Deze moesten we natuurlijk wel even langs brengen bij hem in het ziekenhuis. Omdat Kleine Zus verder niet ziek is of verkouden, durfde we het wel aan, maar moesten voor de zekerheid natuurlijk wel een mondkapje op doen. Opa vond het natuurlijk ook erg gezellig dat we even langs kwamen.

Op de terugweg gingen we eerst nog even naar de stad waar ik een pakketje moest ophalen. Even leek het er op dat het niet bezorgd was bij het DSL pick-up point, maar na lang zoeken, kwam het toch boven water. De komende weken mag ik namelijk de Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel gaan uitproberen. Ik was meer dan aangenaam verrast over alleen al de inhoud van dit tandenborstelpakket.

Nadat de meiden in bed lagen, was het tijd om mijn koffer te gaan pakken voor het congres in Sofia (Bulgarije). Gelukkig appte een collega mij nog dat we alleen met handbagage zouden gaan en dat deze niet meer dan 8kg mocht wegen. De koffer heb ik dus snel weer weggelegd en met een beetje passen en meten kreeg ik al mijn kleren, paar pumps en laptop in een klein rugzak met het gewicht van 6,7 kg. Ik daar eigenlijk best wel trots op 😉

Donderdag 21 september

Om 5,25 werd ik al opgehaald door mijn collega. Zij werd afgezet op Schiphol en ik kon meerijden. Zo kon Papa’s Liefste thuis blijven bij de meiden. Maar hij was wel zo lief om toch even naar beneden te komen om mij uit te zwaaien. Op Schiphol moesten we even wachten op nog een collega, want met z’n drietjes zouden we vandaag naar Sofia vliegen voor het Huntington congres. Er gingen nog wel meer collega’s, maar die vlogen later of vanaf Eindhoven. Maar omdat wij op zondag weer thuis wilde zijn, was dit voor ons de beste vlucht, met een overstap in München. Omdat we op vrijdag vaak gevulde koeken eten, had eentje deze nu alvast meegenomen als ontbijt.

Toen we allemaal in het vliegtuig zaten, kregen we plots de mededeling dat er dikke mist was in München en dat we pas over een uur zouden kunnen vertrekken omdat we niet eerder konden landen in München. Lichte paniek, want zo zouden we dan net niet onze aansluiting naar Sofia halen. Gelukkig was er een stewardess met een spoorboekje, die ons kon vertellen dat er meerdere opties waren om in Sofia vandaag nog te komen. Ook kregen we allemaal koffie en een snack tijdens het wachten.

Een uur later mochten we dan toch vertrekken. We hadden een beetje de hoop dat door de mist ons vliegtuig naar Sofie ook vertraging zou hebben. Helaas bleek de gate net dicht toen we aankwamen. We haasten ons naar de informatiebalie, waar we onze tickets konden om boeken. Via Wenen was de snelste manier. We moesten 2 uur wachten voor boarding en namen maar alvast een Gin Tonic om de pijn te verzachten. Gelukkig zijn mijn 2 collega’s ervaren reizigers, dus was er geen paniek.

Aangekomen in Wenen, bleken we minder dan een half uur te hebben om op tijd bij onze gate te zijn. Omdat we als laatste op de vlucht erbij waren geboekt (eigenlijk dus best veel geluk gehad) zatten we op de aller achterste rij en konden we pas als laatste ongeveer het vliegtuig verlaten. Gelukkig is het vliegveld van Wenen niet heel erg groot, dus haalde we onze vlucht wel. Grappig is wel dat het congres van volgend jaar in Wenen zal zijn, dus dikke kans dat we volgend jaar deze tijd, ook deze stad kunnen gaan verkennen.

Na bijna 12 uur onderweg te zijn, zagen we dan eindelijk Sofia verschijnen onder de wolken. Omdat we alleen handbagage hadden, konden we in een keer doorlopen. We hadden met de andere collega’s afgesproken om te gaan eten in de stad. Omdat we nu al erg laat waren, besloten we een taxi te nemen naar het restaurant in plaats van het hotel.

Toen we aankwamen in het restaurant bleken we niet eens de laatst te zijn. Een paar collega’s hadden wat moeite met het vinden van de juiste metro en waren daardoor nog later dat wij in het restaurant. Onze locatiemanager had dit restaurant gereserveerd en daarbij meteen geregeld dat we een 3-gangen menu kregen met grote schalen op tafel waar iedereen van kon eten. Het was heerlijk en meteen al heel gezellig.

Na het diner, dronken we nog wat met een aantal collega’s wat in de stad, maar al vrij snel gingen we toch maar naar het hotel om in te checken en te gaan slapen. 4 landen in 1 dag bezoeken gaat je toch niet in de koude kleren zitten.

Vrijdag 22 september

Het programma van het congres zou pas na 14.00u beginnen, dus we hadden nog even tijd om de stad te gaan zien. Het hotel zit vlakbij een metrostation en 2 haltes verder waren we in het centrum. In Sofia staan een heel aantal bijzondere kerken, dus besloten we die te gaan bezichtigen.

Het weer was een beetje grauw en de stad leek wel uitgestorven. Nergens mensen en geen auto’s. Omdat het vrijdag was, vonden we dat toch wel raar. Ook zagen we opeens een bus vol mannen in uniform aan komen en werd er een plek voor een orkest opgebouwd. Na wat Googlen kwamen we er achter dat vandaag de Onafhankelijkheid werd gevierd.

We hebben even staan kijken hoe deze mannen aan het oefenen waren voor het neerleggen van de kransen en vroegen een politie agent hoe laat de ceremonie zou beginnen. Hij verstond geen Engels, maar met wat gebaren wees hij op zijn klok dat het over een uurtje zou zijn. We besloten eerst even koffie te gaan drinken om weer een beetje op te warmen.

Toen we stipt op tijd weer terug kwamen, zagen we net dat iedereen het grote plein weer verliet! We waren dus net te laat! Jammer! We besloten terug te gaan naar het hotel om ons in te schrijven voor het congres. Aangekomen bleek dat het eerste deel van het programma toch niet zo intressesant was voor ons, dus besloten we nog een rondje te gaan lopen, maar dan de andere kant op. Daar was nog een markt hoorde we.

Onderweg liepen we door een winkelstraat waar ik opeens een DM drogist spotte. Deze drogisterijen zijn erg populair onder de bloggers, maar niet te vinden in Nederland. Natuurlijk moest ik even binnen kijken. Gelukkig maar dat ik weinig ruimte in mijn tas heb en alleen handbagage, want anders had ik de winkel leeg gekocht.

We vonden de markt en na een rondje hadden we ook nog tijd voor een kopje koffie en gebak. Terug in het  hotel waren we mooi op tijd weer voor de eerste planaire sessie, gevolgd door een parallel sessie. Deze duurde tot 19.30, waarna we even een halfuurtje hadden om op te frissen en dan door naar het diner

Het was een gezellige avond, die we op onze kamer afsloten met een Gin Tonic